03 май, 2010

Рекламата

... по - точно масираните рекламни кампании на някои филми напоследък ...

Има ли някой, който още не е гледал "Аватар"? А "Алиса в страната на чудесата"? Сигурна съм, че няма да пропуснете и "Мисия Лондон". Тези три филма така ми се набиха в последната една година, че просто нямаше как да не ги гледам, естествено на кино. Непрестанни трейлъри, плакати, реклами, заглавия във вестници, истерия, преувеличаване на абсолютно всичко, умела игра с факти и т.н. Постоянно ни се набиваше в главите, че "Аватар" е революционен филм, сниман по изцяло нова технология, с невиждани ефекти, че видиш ли Камерън цели 10 години е чакал технологиите да напреднат, за да може да пресъздаде това, което е било тогава в главата му, и алабала. За мен това няма абсолютно никакво значение, защото единственото, което тази реклама постигна, беше, че аз имах ГРАМАДАНСКИ очаквания за този филм! Които очаквания съвсем естествено той не оправда. Да, беше много хубава, дори прекрасна цветна приказка, но Пандора не може да покрие целия филм. Имахме си пак позната сюжетна линийка, добрите и лошите, връзката с природата (ето тук може би беше помислено, за да има нещо интересно) и това е. Така, това беше с "Аватар".
Следва Алис... Абсолютно същата история - реклама, реклама, реклама... За да отидем на кино и да видим прекрасния Джони Деп, който доста нелепо стоеше в ролята на Шапкаря. За мен това си беше един недоразвит и недомислен много цветен филм, излезнал от нищото. Добре, че беше Мартенският заек, за да се посмеем малко (Като върл фен на Джони, естествено ще кажа, че ми харесва, но се опитвам да съм и обективна понякога).
"Мисия Лондон" - кампанията беше аналогична, намеси се и телевизията. Облъчихме се достатъчно, за да решим, че филмът не е за изпускане. Добре, че има различни източници на мнения, та предварително прочетохме и лошите отзиви, защото имаше такива. Та този филм напълно оправда очакванията ми, които не бяха никак големи. :) Да, хареса ми, няма да крия, но дотам. И благодарение на рекламата "Мисия Лондон" успя да измести "Аватар" по приходи от първите дни на прожекциите, а не, защото сме големи патриоти и щяхме да го гледаме, ако само бяхме мернали заглавието в програмата.

Реклама, реклама, реклама ...

2 коментара: